سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حدیث قند یک خردادی!

حق الناس

یا حنان

دو شب قبل خانم همسایه اومده در خونمون و با کمال مظلومیت میگه آخه ما درسته ماشینمون رو میاریم توی محوطه ی شما پارک می کنیم ولی جای کسی رو که نمی گیره؟ چرا اعتراض دارین؟

من با اینکه پیوسته به این فکر می کردم که آخه اینا خودشون حیاط به اون بزرگی دارن چه اصراریه ماشینشون رو بیارن توی محوطه ی ما؟ جواب دادم , ما به این اعتراض داریم که خیلی وقتا ماشین مهمون همسایه بغلی میاد دقیقا پارک میشه در جایگاه ماشین ما و این کارشون حسابی اعصاب خورد کنه و جای اعتراض داره...نتونستم تحمل کنم و پرسیدم : ببخشین! مگه حیاط منزلتون اشغاله به سلامتی؟ ایشون فرمودن که بله برادرم ماشین خریده و میاره پارک می کنه تو حیاط ما...... منم توی دلم ادامه می دادم که بله میاره پارک می کنه تو حیاط شما و شما هم با خودتون میگید چه اشکال داره...محوطه اگه جا داشته باشه یا نداشته باشه ماشینمونو به هر قیمتی پارک می کنیم اینجا! مگه چیه! به هر حال صحبت ادامه پیدا کرد و من باز تاکید کردم که خواهرم...همسایه جان! ما میگیم کسی جای ماشین ما رو نگیره...افتاد الان؟! و من فکر می کنم " نیفتاد" چرا که دیشب با منظره ی حرص دراری روبرو شدیم! همسر همون خانم همسایه از غیبت ماشین بیچاره ی ما استفاده کرده بود و ویییییییژ! ماشینشو پارک کرده بود به جای ماشین ما!دیگه ما موندیم و چشمای گرد شده! آخه دارم به این فکر می کنم که این وسط هیچی رعایت نشده...نه حق الناس...نه رعایت حرمت همسایگی و نه حد اقل روضه های شب قبل من! آخه همسایه ی عزیز! این همه واست دلیل و منطق آوردم! با این وجود.......

 

امام على(علیه السلام) درباره اهمیت توجه به حقوق مردم در خطبه 167 نهج ‏البلاغه مى‏فرمایند: هرکس حقوق بندگان خدا را بجای آورد در حقیقت حدود خداوند را بجا آورده است.



[ سه شنبه 90/10/27 ] [ 12:50 عصر ] [ "مهربان" ]

نظر

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه